خواندنی ها

مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک: 11 نمونه طرح کاشی دستشویی

مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک ایرانی

اگر سرویس بهداشتی خانه یا محل کار شما کوچک باشد می‌توانید از مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک استفاده کنید. اما شما براساس سلیقه و بعد متراژ سرویس بهداشتی مدنظرتان نیاز به مدل‌های مختلف کاشی و سرامیک دارید. برخی افراد کاشی‌های بزرگ و سرتاسری را می‌پسندند اما اخیرا برخی دیگر کاشی‌هایی در سایزهای نسبتا کوچک برای سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند. در این مقاله شرکت اسپادانا چند نمونه طرح کاشی دستشویی معرفی کردند که جزو جدیدترین طرح‌های حال حاضر به شمار می‌روند.

مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک

برای فضاهای مختلف شما باید کاشی‌های متفاوتی با طرح، رنگ و اندازه‌های متناسب در نظر بگیرید. به عنوان مثال برای فضاهای بزرگ می‌توان از کاشی و سرامیک‌های مات استفاده کرد اما برای سرویس بهداشتی با فضاهای کوچک‌تر بهتر است از کاشی‌های روشن‌تری استفاده کنید. در ادامه چند نمونه طرح کاشی دستشویی به شما معرفی می‌شود که می‌توانید از آن‌ها برای سرویس بهداشتی کوچک استفاده کنید.

کاشی های عمودی

به عنوان مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک ایرانی می‌توان کاشی‌های عمودی را معرفی کرد. چرا که کاشی عمودی به کار رفته در دیوارهای سرویس بهداشتی و حتی حمام در اندازه‌های کوچک را بلندتر نشان می‌دهد. کاشی‌های عمودی اندازه‌های متفاوتی دارند اما شما باید از طرح کاشی سرویس بهداشتی استفاده کنید که عرض بیشتر و طول کمتری دارند. پس در انتخاب کاشی‌های مستطیلی برای دیوارهای سرویس بهداشتی‌های کوچک دقت کنید که عرض کاشی‌ها حداقل دو برابر طول آن‌ها باشد. همچنین استفاده از جا صابونی در بین خطوط این نوع کاشی هم می‌تواند نمای زیبایی کاش‌های عمودی را دوچندان کند.

مدل کاشی عمودی

کاشی های افقی با طول زیاد

همان‌طور که کاشی‌های دیوار سرویس بهداشتی و حمام در بزرگنمایی آن‌ها اهمیت زیادی دارند اما کاشی‌های کف سرویس بهداشتی و حمام هم به همان اندازه در این امر تاثیر دارد. بنابراین شما می‌توانید از کاشی‌های افقی با طول زیاد برای کف دستشویی و حمام استفاده کنید. همان تاثیر کاشی عمودی روی دیوارها را دارد. باعث کشیده‌ دیده شدن کف آن‌جا می‌شود. معمولا کاشی‌های به‌کار رفته در کف این مکان‌ها یا مربعی هستند یا اگر مستطیلی شکل هستند طول و عرض نسبتا نزدیک بهم دارند. اما برای فضای کوچک سرویس بهداشتی کاشی‌های مستطیلی با طول بیشتر به کار ببرید و آن‌ها را موازی با طول سرویس بهداشتی نصب کنید.

کاشی های ساده یا بدون طرح

قطعا بارها شنیده‌اید که برای فضاهای کوچک باید کاغذ دیواری، فرش یا حتی مبل ساده انتخاب کنید تا فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. این ایده کاملا درست است و در مورد فضای کوچک سرویس بهداشتی و حمام هم این ایده کارساز است. از دیرباز از نمونه کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی ساده یا بدون طرح همیشه استقبال بی‌شماری شده است و حتی اکنون درطراحی‌های مدرن هم مخصوصا در سبک مینیمال این ایده قابل اجرا است. کاشی‌های طرح‌دار به دلیل شلوغی که ایجاد می‌کند حتی دیگر اجزای سرویس بهداشتی را هم به چشم نمی‌آیند و تنها چیزی که به چشم می‌خورد شلوغی کاشی و سرامیک است.

کاشی های ساده یا بدون طرح

کاشی های کوچک با طرح های برجسته

در بخش قبلی گفته شد که هر چه طرح کاشی و سرامیک ساده‌تر باشد فضای سرویس بهداشتی شما را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. اما در برخی از منازل به‌خاطر طراحی یا سبک سلطنتی که دارند استفاده از کاشی‌های ساده ایده جالبی به نظر نمی‌رسد. اما در چنین سبک‌هایی گاها می‌توان از کاشی‌های طرح‌دار هم استفاده کرد، اما نه هر کاشی طرح‌داری؛ چرا که باعث شلوغی محیط می‌شود و ملزومات دیگر سرویس بهداشتی از جمله جا دستمال رولی و جا مایعی دیگر به چشم نیایند. به‌کار بردن کاشی‌های کوچک با طرح برجسته می‌تواند نقش به‌سازایی در بزرگنمایی فضا دارد. اما برخی افراد به اشتباه طرح‌های شلوغ را به‌جای طرح برجسته کاشی و سرامیک انتخاب می‌کنند و در نهایت، اندازه کاشی‌های طرح برجسته هم مهم است هرگز از کاشی‌‌های بزرگ با طرح برجسته برای سرویس بهداشتی و حمام کوچک استفاده نکنید.

کاشی های بزرگ

بر خلاف نظر عموم که می‌گویند برای فضاهای کوچک باید از المان‌های کوچک هم استفاده کنید. اما این موضوع در مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک ایرانی صدق نمی‌کند. در سرویس بهداشتی‌های کوچک هم می‌توان از کاشی‌های بزرگ استفاده کرد اما به یک شرط؛ حتما در نظر داشته باشید که دوغاب این نوع کاشی باید همرنگ خود کاشی باشد. چرا که دوغاب و شکاف بین کاشی‌های بزرگ، آن‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و از یک‌دستی درمی‌آورد.

کاشی های رنگ روشن

کاشی‌های رنگ روشن در سرویس بهداشتی و حمام مانند رنگ روشن پرده‌ها در سالن‌های کوچک عمل می‌کند، فضا را دلبازتر نشان می‌دهند. رنگ‌های کرمی، سفید، شیری، طوسی و انواع رنگ‌های پاستیلی را می‌توانید در انتخاب کاشی برای دستشویی و حمام‌های کوچک در نظر بگیرید. چرا که هم فضارا آرامش‌بخش‌تر می‌کند و بزرگ‌تر جلوه می‌کند. اما نکته مهم در انتخاب این نوع کاشی‌ها انتخاب ساده و یک‌دست بودن آن‌ها است. ترجیحا همه کاشی‌ها در فضای سرویس بهداشتی و حمام یک‌رنگ باشند و اگر می‌خواهید خلاقیت و تنوع ایجاد کنید تنها یکی از دیوارها را می‌توانید از کاشی‌های طرح‌دار یا به رنگ دیگر استفاده کنید و بهتر است یک رنگی باشد که با رنگ زمینه در تضاد باشد. پیشنهاد می‌شود مقاله‌ی دیگر ما با موضوع بازسازی سرویس بهداشتی را بررسی کنید.

کاشی های براق و انعکاس دهنده

اخیرا کاشی‌های مات وارد بازار شده‌اند که مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته است. اما نمونه کاشی کاری سرویس بهداشتی مناسب فضاهای کوچک کاشی‌های براق و انعکاس‌دهنده هستند. چرا که براق بودن کاشی‌ها باعث انعکاس بیشتر نور و در نتیجه بزرگ‌تر جلوه دادن فضا می‌شود. اما اگر شما هم طرفدار کاشی‌های مات برای سرویس بهداشتی و حمام هستید و دوست دارید از این نمونه برای فضای کوچک استفاده کنید این نکته مهم را حتما به خاطر داشته باشید. نورپردازی مناسب و کافی سرویس بهداشتی و حمام می‌تواند کمک‌کننده این امر باشد که باز فضا را دلبازتر نشان دهد.

کاشی های براق و انعکاس دهنده

کاشی های متالیک فلزی

یکی دیگر از کاشی‌های مدرنی که به تازگی برای فضای سرویس بهداشتی و حمام به کار می‌رود کاشی‌های متالیک فلزی هستند. در این نوع کاشی‌ها رنگ متالیک فلزی به کار رفته باعث انعکاس نور می‌شود. هرچند کاشی‌های متالکی فلزی جزو رنگ‌های تیره به شمار می‌روند اما انعکاس نور خوبی دارند. در نتیجه شما می‌توانید از کاشی‌های متالیکی هم برای سرویس بهداشتی و حمام‌ها در متراژ کوچک هم استفاده کنید و از جلوه زیبای طرح‌های جذاب آن لذت ببرید.

کاشی های سکه ای

در زمان گذشته یک نوع کاشی درحمام‌های قدیمی. استخرها به‌کارمی‌رفت که به‌عنوان کاشی‌های سکه‌ای شناخته می‌شوند. کاشی‌هایی هستند بسیار کوچک به اندازه سکه‌های قدیمی که در کنار هم چسبانده می‌شوند. اما در طراحی امروزی گاها از کاشی‌های سکه‌ای به‌عنوان مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک ایرانی هم استفاده می‌کنند. کاشی‌های سکه‌ایی بارزترین ویژگی که دارند جلو کلاسیک و خاص آن‌ها است اما این نکته را هم در انتخاب این نوع کاشی در نظر بگیرید که تمیز کردن آن‌ها زمان‌بر است و کار آسانی نیست چرا که درز و شکاف‌های زیادی در فضای سرویس بهداشتی و حمام شما ایجاد می‌کند. نکته بعدی که باید در نظر بگیرید دقت در انتخاب رنگ خود کاشی و دوغاب آن است. توصیه می‌شود طبق توضیحات بالا رنگ کاشی‌های سکه‌ای را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر رنگ کاشی‌ها تیره هستند از دوغاب سفید یا رنگ روشن دیگری استفاده کنید.

کاشی های تیره رنگ با دوغاب

به کار بردن کاشی‌های تیره همیشه فضا را کوچک‌تر جلوه می‌دهد. اما گاها برخی افراد به‌دلیل دیزاین و دکوراسیون منزل‌شان یا حتی سلیقه منحصربه‌فردشان ترجیح می‌دهند از رنگ‌های تیره استفاده کنند. در این بخش از مقاله، شرکت اسپادانا با ارائه پیشنهادی مشکل شما را می‌تواند برطرف کند. شما می‌توانید از رنگ‌های تیره کاشی و سرامیک در سراسر سرویس بهداشتی و حمام خود استفاده کنید تنها به شرطی که از دوغاب رنگ روشن مانند سفید استفاده کنید. در نظر داشته باشید اندازه کاشی‌ها باید کوچک باشند تا با خطوط سفید دوغاب و جا مایع دستشویی چشمی سفید یا رنگ روشن دیگر یک کنتراست یا تناقض رنگ ایجاد کند و فضا را از آن‌چه که هست کوچک‌تر نشان ندهد.

کاشی های تیره رنگ با دوغاب

کاشی های تیره و بزرگ ولی ساده

در قسمت قبل گفتی که اگر از کاشی‌های تیره می‌خواهید استفاده کنید تنها با شرایط خاص می‌توانید در طراحی دستشویی و حمام استفاده کنید که اندازه کاشی‌ها و سرامیک‌ها نسبتا کوچک باشد و از دوغاب رنگ روشن استفاده کنید. اما روش دیگری هم برای استفاده از کاشی‌های تیره رنگ برای سرویس بهداشتی وجود دارد. در این مدل سرامیک سرویس بهداشتی می‌توانید از سایز بزرگ هم استفاده کنید، تنها در صورتی که دوغاب هم‌رنگ و تیره استفاده کنید. اما نکته مهم‌تر این‌که شما فقط روی یکی از دیوارهای سرویس بهداشتی و حمام می‌توانید از کاشی‌ها و سرامیک‌های رنگ تیره استفاده کنید.

جمع‌بندی

شاید در گذشته افراد بر این باور بودند که تنها یک سقف بالای سر باشد برای خود و خانواده کافی است. اما امروزه متراژ خانه‌ها و مهم‌تر از آن دکوراسیون و دیزان خانه از توجه زیادی برخوردار است که برای چه خانه‌های با در نظر گرفتن سلیقه و متراژ منزل از چه متریال و رنگی باید استفاده کرد. به عنوان مثال، انتخاب رنگ، اندازه و مدل کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی و حمام هم در دیزان منزل هم می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. در این مقاله شرکت اسپادانا، بزرگ‌ترین تولید‌کننده ملزومات بهداشتی ساختمان در خصوص انتخاب بهترین نوع کاشی و سرامیک ارائه داد که امید بر این است که بتوانید از اطلاعات این مقاله برای دیزان سرویس بهداشتی و حمام‌های کوچک استفاده کنید تا فضای دل‌نشین‌تر و زیباتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *